Akta osobowe pracownika – część A

Część A teczki akt osobowych pracownika zawiera dokumentację związaną za zatrudnieniem.

Część A akt osobowych pracownika zawiera

Dokumenty składane przed podjęciem zatrudnienia, zanim zostanie nawiązany stosunek pracy, oraz pierwsze zaświadczenie lekarskie związane z brakiem przeciwwskazań związanych z zatrudnieniem.

Podstawowe dokumenty

  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  • świadectwa pracy z poprzednich miejsc pracy, w danym roku kalendarzowym;
  • dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania oferowanej pracy:
    • świadectwa,
    • dyplomy,
    • zaświadczenia ukończonych szkół, kursów lub szkoleń,
    • świadectwo ukończenia szkoły, matura, dyplom ukończenia studiów;
  • w przypadku osoby niepełnoletniej ubiegającej się o zatrudnienie w celu przygotowania zawodowego,
    • świadectwo ukończenia szkoły podstawowej;
  • orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku pracy czyli wstępne badanie lekarskie z datą przed rozpoczęciem pracy;
  • inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich przedłożenia wynika z odrębnych przepisów, dotyczące np posiadanych uprawnień do wykonywania danego zawodu, danej funkcji itd.

Dokumenty wynikające z odrębnych przepisów

  • oświadczenie pracownika o pozostawaniu lub niepozostawaniu w rejestrze bezrobotnych;
  • zgoda pracownika na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji.

Dokumenty dodatkowe

  • CV pracownika;
  • podanie o przyjęcie do pracy;
  • list motywacyjny;
  • dokumenty potwierdzające posiadane umiejętności;
  • dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie i osiągnięcia zawodowe;
  • referencje;
  • pisma polecające;
  • kopię dokumentów potwierdzających staż pracy dla potrzeb ustalenia wymiaru urlopu wypoczynkowego (świadectwa pracy z poprzednich zakładów pracy, świadectwa szkolne);
  • dokumenty uprawniające do korzystania dodatkowych uprawnień w zakresie stosunku pracy (np. wyższy wymiaru urlopu, skrócony czas pracy, specjalne dodatki pieniężne).

Szczegółowe zasady prowadzenia akt osobowych pracowników określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.

Brak możliwości komentowania